Välkommen till Västerås Lizette!

Anlände till min nya lägenhet igår! =) Satte igång med att försöka få ihop loftsängen. Det gick inte så bra, klämde fingret och fick en stång på foten. Grannen hörde hur det klinkade och klånkade, så han kika ut genom fönstret och såg in i mitt rum där jag stod och skruva utan att fatta ett dugg! Han frågade om jag ville ha hjälp, så han kom över och styrde upp det hela, men det gick inte så bra. Var tvugna att skruva om en massa gånger när vi insåg att vi skruvat fel. =P Men det gick snabbare än om jag varit själv iaf!

När klockan ringer på morgonen sätter jag mig upp i sängen, men flyger tillbaka ner mot kudden lika snabbt! AJ! Inte van med att sova så nära taket! HAHA! Får se hur många gånger jag kommer göra om det innan jag lär mig av misstaget! =P

Första dagen i skolan var väldigt lugn och kort. Var bara information om vad vi ger oss in på, presentation av lärarna och rundtur. Tog 1,5 timme. Vi är 12 stycken i klassen. 6 tjejer och 6 killar tror jag faktiskt att det var. =) Fast det var många från Västerås, 8 st. Så många hade dom aldrig haft från V-ås i samma klass och det kunde bli ett problem sen när dom ska söka praktikplats.

Efter skolan åkte jag hem och började röja bland alla mina saker! Har lyckats få iordning under sängen, där det är liten myshörna med tv, bord och en divan. Men har sjukt mycket saker kvar att packa upp, vet inte hur jag ska lyckas få plats med allt. Har iaf gjort en tom kartong till en kartong där jag ska lägga saker jag inte kan ha här, som får åka hem till brorsans förråd!

Nej nu måste jag fortsätta med att ställa allt till rätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0