Leka lekar...

Fick sovmorgon till kvart över 9, då skulle vi bege oss ut till Björnö med klassen över oss. Där vi skulle lära känna varandra bättre. Lekte lekar och grillade korv!
När vi väl kom fram till grillplatsen (med fin utsikt) så märkte lärarna att dom hade missat senap och ketchup! Men en av eleverna i TLU-16 (vår klass är TLU-17), var snäll och skulle åka tillbaka till skolan för att hämta. Efter ungefär en kvart ringer han och säger att dom håller på å asfalterar vägen och inte kommer över till fastlandet. Så han sprang ner till Björnöbadets kiosk ch köpte istället. Alla hade väl hunnit ta en korv innan, utan senap och ketchup. Men tillslut kom han tillbaka och då blev alla glada och tog en till! :P

Så blev en kort dag idag också...kom hem vid ett-tiden. När jag kom hem så sov jag ett par timmar även fast jag sov så många timmar inatt!? Måste blivit trött av att sovit förlänge... Sen tog jag cykeln tillbaka till skolan (har faktiskt åkt bil alla dagar) där det finns en hall för aktiviteter som badminton, innebandy, basket, bordtennis, spinning och gym. Tänkte kolla hur det ser ut och fungerar. Men när jag kom fram var det stängt, även fast jag fått information om att dom har öppet ons-lör mellan klockan 16.00-22.00. ? Så det var bara att cykla hem igen .

Imorgon blir en rolig, men kort dag (IGEN!). Då ska vi köra konbanan! Backa mellan koner hörde jag att det ryktades om från en av dom i TLU-16. Min favoritkörning! =) Hoppas det går bra bara....

Här är lite bilder från dagen, men dum som jag är kom jag inte på att jag hade kamera förrän efter lekarna!


(Det är en gigantisk geting på den sista bilden)

Leka lekar och grilla, på det trycker jag "gilla"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0