Hinner med mycket!

När klockan ringde imorse hann jag ducka undan taket! =D

Idag var det en rolig dag i skolan. Vi lärde känna varandra. Parade in oss 2 och 2, så skulle man intervjua varandra, sedan redovisa för klassen om den personen.
Kort dag blev det också, slutade kvart i två. Så idag har jag hunnit med mycket!
Var en sväng till Ikea å köpte en bokhylla och en pall. Bokhyllan tänkte jag skulle vara bra som förvaring, så att tex kastrullerna skulle slippa stå å trängas med städgrejerna och torrmat skulle slippa stå brevid glasen å tallrikarna.
Pallen köpte jag för att nå. Har många grejjer högt upp... När jag kollar i beskrivningen så står det att den klarar av 100kg, men man får inte stå på den! Men det tänker jag göra iaf!! Ramlar jag så landar jag iaf mjukt på min heltäcknngsmatta! =P

Sen åkte jag in till stora staden för att göra ett bankbesök. Tänkte fixa så att csn pengarna kommer in på mitt konto. Parkerar bilen där det kostar 20:-/timmen så snål som jag är betalar jag bara för en. Jag menar det kan ju inte ta så lång tid! Kommer in på banken halv sex och dom stänger sex. Jag får nummer 285 och vilken siffra tror ni de är på? 250!!! Hur skall jag hinna det här?
Sitter där och väntar å väntar... Men helt plötsligt från 270 så var det ingen med kölapp kvar, så det plingade och plingade och plingade och vips så blev det min tur! =) Så hade jag inte ens behövt suttit och väntat för det visade sig att csn redan hade mitt kontonummer sen gymnasiet. Haha, jobbigt läge, men bättre att vara på den säkra sidan!

Att hitta in till stan är inte så svårt, men att hitta ut är en annan femma! Fy fan vad jag irrade omkring och fick vända om hela tiden. GPSn var så seg så hann ju åka förbi innan jag såg att jag skulle svänga. Och det är en sån där jobbig stad som man inte bara kan vända tillbaka samma väg, nej då måste man snurra runt lite för att komma tillbaka! Men jag lär väl mig snart...

Sen tittade jag in på Ica på vägen hem för att köpa krokar. Så nu har jag satt upp en tavla och en krok till handduken i köket.
Nu ska jag nog laga matlåda till imorrn nu när jag har fått ordning på allt! =)

Nu har allt kommit till rätta, blev faktiskt en mysig liten etta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0